CUI CHE AL SA IL FURLAN
AL SA DI PLUI
Fevelâ par furlan ai fruts fin di piçui al vûl dî tirâju sù lant daûr di un model educatîf moderni, ma soredut regalâur un bagai preziôs e util par cualsisedi percors di vite che a volaran cjapâ. I vantaçs di une educazion plurilengâl a son une vore e a son confermâts des ricercjis sientifichis: i fruts bilengâi a àn plui facilitât tal imparâ altris lenghis, come l’inglês, a son furnîts di capacitâts logjichis e matematichis miôr, a àn plui abilitâts di esecuzion, si disconcentrin di mancul, a son plui creatîfs e vierts al mont.
Cui che al sa il furlan, al sa di plui e je une campagne di informazion e di sensibilizazion prontade de ARLeF par fâ cressi la cussience che il furlan al è une risorse impuartante pe educazion linguistiche.
SPOT VIDEO CUDUMARS
Il moment plui impuartant de zornade li che la famee si cjate adun al è il gustâ. Al è chest il set dal spot tv che al à tant che protagoniste une cubie zovine cun lôr fîs. I gjenitôrs a fevelin par furlan tra di lôr, ma cuant che si indrecin al fi, che nol vûl mangjâ i cudumars, a passin al talian. Ma, ve mo, che e salte fûr une sorprese…
-
Scuvierç di plui
Intal spot Cudumars, l’intervent di Catine (Caterina Tomasulo) fate piçule piçule, che par magjie e jes fûr de pignate, al torne a puartâ il seren in famee. Cemût? Al baste fevelâi par furlan e il piçul Fabio, che fin a un moment prime si refudave di mangjâ i cudumars, si bute cun gust sul plat. Catine e indrece al public un messaç impuartant: fevelâ ai fîs par furlan al vûl dî ufrîur tancj vantaçs cognitîfs, sociâi e culturâi. Ma dut al ven zuiât cun ironie e cun lizerece, sedi pe sielte di fâle deventâ un piçul spirfolet che si môf su la taule e sedi pal significât dopli dal tiermin cudumar che, in plui di jessi une ortaie, par furlan al è un mût simpatic par cjoli vie un amì.
Testimonial dal spot – come dal rest de campagne – e je, no par câs, une interprete ecezionâl che no je di divignince furlane, ma che e je rivade a vê grande innomine propit recitant par furlan. Chest par fâ viodi che jessi plurilengâi al è pardabon une oportunitât.
Adun cun Caterina Tomasulo, tal spot a recitin professioniscj come Giulia Cosolo, Paolo Mutti e doi interpretis une vore zovins cun grande cjarie espressive, Gabriele Bardus e Emma Cossarini.
SPOT RADIOFONIC
Il spot radiofonic al precise daurman l’obietîf de campagne: la impuartance di fevelâ par furlan in famee, te relazion tra gjenitôrs e fîs e in chê fra nonos e nevôts, par ufrî ai plui piçui ducj i vantaçs dal plurilinguisim.
-
Scuvierç di plui
La protagoniste e je Catine (Caterina Tomasulo), che cu la sô fuarte cjarie di simpatie e un lengaç sclet e ironic, e puarte il messaç che Cui che al sa il furlan, al sa di plui. Ae sô vôs, e va adun chê di Fabiano Fantini, che al lei il messaç istituzionâl che al siere il spot.
ADV
La campagne di stampe si davuelç cun anunzis a pagjine interie sui cuotidians, setemanâi e mensîi su cjarte principâi dal teritori di lenghe furlane.
-
Scuvierç di plui
La testimonial de campagne e je Catine (Caterina Tomasulo), che cul sproc Cui che al sa il furlan, al sa di plui e cu la complicitât de sô bocje di ridi, intant che e drece il dêt viers il spetatôr e marche la impuartance di ce che e dîs. Il fonts narançon de pagjine, un colôr che al pant energjie e vitalitât, al da ancjemò plui fuarce al messaç trasmetût di Catine. Incuadrant il QR Code metût da pît de pagjine, il letôr al rive al spot video de campagne.
SOCIAL MEDIA
La campagne social e je impuestade su lis plateformis digjitâls Facebook, Instagram, YouTube e TikTok, par un periodi di cinc setemanis.
-
Scuvierç di plui
La strategjie di social media marketing e previôt une veicolazion fuarte dal spot video sui diviers canâi de ARLeF, in maniere organiche e sponsorizade, cun chê di tocjâ dut il public furlanofon e sigurâ la cuviertidure complete par gjenar e fasse di etât. Di pueste pai social e je stade fate une version li che il spot al è anticipât di un minitrailer, che al ven pandût in formât di Reel pes plateformis Meta, TikTok e midiant di anunzis pre-roll su YouTube. La sô distribuzion e je previodude ancje par mieç di WhatsApp.
CREDITS
-
Scuvierç di plui
Coordenament gjenerâl
ARLeF-Agjenzie regjonâl pe lenghe furlane
William Cisilino
CALT
Adriana CruciattiSpot Video
Produzion: Quasar Corporate
Sogjet: William Cisilino
Scrit di: William Cisilino, Adriana Cruciatti,
Giorgio Milocco, Alessandro Zanuttigh
Regjie: Giorgio Milocco
Organizazion gjenerâl: Andrea Badin
Diretôr de fotografie: Tommaso Balestra
Eletricist: Davide Cancian
Prin assistent telecjamare: Federico Valente
Assistent: Samyo Antoniali
Assegnât ai imprescj: Gilberto Antoniali
Fonic: Riccardo D’Agostini
Acessoriste: Miriam Causero
Assistente de acessoriste: Erika Nardini
Imbeletadôr: John Jeimar Pena
Casting: Pilar Vila
Editing, compositing e color correction: Filippo Di Primio
Durade: 30’’
Lenghis: furlan – talian
Interpretis:
Catine (Caterina Tomasulo)
Giulia Cosolo – mame
Paolo Mutti – papà
Gabriele Bardus – Fabio
Emma Cossarini – sûrSpot Radiofonic
Produzion: Radio PuntoZero
Sogjet: William Cisilino
Scrit di: William Cisilino e Adriana Cruciatti
Durade: 30’’
Lenghe: furlan
Vôs:
Catine (Caterina Tomasulo)
Fabiano FantiniCampagne grafiche
Mauro Ciani
Virginia RuanoConsulence linguistiche
Sportel regjonâl pe lenghe furlane
Michele Calligaris
Veronica De GiorgioAministrazion
Federica Del Pino (ARLeF)
Marina Valentinis (ARLeF)Un ringraciament a
Vania Pettoello (ARLeF)