Centri di documentazion ricercje e sperimentazion didatiche pe scuele furlane
Docuscuele al è un progjet strategjic di politiche linguistiche e di educazion plurilengâl, finanziât de ARLeF – Agjenzie Regjonâl pe Lenghe Furlane e de Regjon Friûl-Vignesie Julie, inviât de Societât Filologjiche Furlane in colaborazion cul Ufici Scolastic Regjonâl, che al vûl meti in rêt progjets e competencis e creâ ocasions di confront, di insiorament e di progjetazion intal setôr dal insegnament de lenghe furlane.
Intal Dicembar dal 2016 al è stât firmât un protocol di intese tra la Agjenzie e la Societât Filologjiche Furlane cul obietîf principâl di costituî e di implementâ il Centri di documentazion, ricercje e sperimentazion didatiche pe scuele furlane tant che un pont di riferiment par ducj i insegnants di lenghe furlane.
DIREZIONS OPERATIVIS
Docuscuele al lavore lant daûr di cuatri trois operatîfs:
- la documentazion: racuelte di materiâi, progjets, publicazions su la didatiche in/di lenghe furlane;
- la formazion: ativitâts didatichis intes scuelis, percors di inzornament pai insegnants;
- la informazion: incuintris e distribuzion di materiâi pai insegnants, arlêfs e fameis; gjestion di un sît internet e di un servizi di newsletter;
- la produzion e la distribuzion di materiâi didatics pes scuelis furlanis (par esempli i fassicui didatics “Marilenghe te scuele”).
OBIETÎFS:
- fâ cognossi e fâ doprâ lis “buinis pratichis” che a son il risultât dal lavôr di insegnants e di professioniscj;
- fâ cressi simpri di plui il numar di esperiencis inovativis;
- promovi une rêt di insegnants che e puedi miorâ cul timp la cualitât dai progjets pe lenghe furlane;
- stimolâ i insegnants a fâ une formazion continue;
- sostignî lis fameis dai arlêfs par fâ une sielte cussiente de lenghe furlane a scuele.
Docuscuele al è a disposizion dai insegnants, dai arlêfs e des fameis. Al contribuìs, su la fonde des esperiencis presintis in altris contescj talians e internazionâi, a meti i insegnants di lenghe furlane intes cundizions di confrontâsi sot dal pont di viste culturâl e in maniere professionâl cui coleghis de proprie scuele, cun chei di altris contescj minoritaris in Italie e in Europe, e cun ducj i interlocutôrs interessâts ai problemis de didatiche e de educazion. Dut chest cul fin di formâ insegnants di lenghe furlane bogns di promovi l’aprendiment de lenghe minoritarie intal cuadri di une educazion plurilengâl.
La ARLeF e davuelç compits di direzion e di coordenament dal progjet ancje cul supuart dal so Comitât tecnic sientific e e met a disposizion dal Centri lis risorsis economichis che a coventin pal so funzionament e pal disvilup dai tancj programs, leâts soredut ae didatiche inovative e ae formazion. Pal coordenament des ativitâts e pe realizazion dai obietîfs previodûts dal Protocol, al è stât metût adun un Comitât Tecnic di pueste, cun components che a rapresentin i sogjets aderents, plui trê esperts di dissiplinis che a tocjin lis ativitâts dal Centri che a son nomenâts de ARLeF che e à ancje la presidence di chest comitât.
In dì di vuê il Comitât Tecnic al è componût di: Walter Tomada (President), Elisa Mengato, Patrizia Pavatti, Rosalba Perini e Donato Toffoli
Sede
Docuscuele al à la sô sede dongje de Biblioteche de Societât Filologjiche Furlane, dulà che si è dat dongje za di tancj agns un piçul tesaur di materiâi, di libris e di progjets cun passe un miâr di documents za a disposizion: la ambizion e je chê di fâ cressi ancjemò di plui cheste racuelte cu la poie dai insegnants e di dut il mont de scuele furlane, che e volarà meti a disposizion competencis e creativitât.
- ATIVITÂTS DAL CENTRI
Par aprofondiments: Visite il sît di Docuscuele